Okulumuzda yapılan 1. Dönem veli toplantısında "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’’ hakkında bilgi verildi. Ayrıca okulumuzda yürütülen projeler, yapılan yarışmalar ile öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini içeren konularda bilgiler verildi. Toplantıları gerçekleştiren öğretmenlerimiz ile toplantı davetimize yoğun katılım sağlayan velilerimize teşekkür ederiz...
Maarif model Veli Bilgilendirme kılavuzunu incelemek için Tıklayınız
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Nedir?
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bütün ideolojilerin üstünde millî bir şahsiyetin oluşumuna katkı sağlamak ve millî bilince sahip şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek adına ahlaklı, erdemli; milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş; eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran, mesuliyet ve ülkü sahibi; yalnızca medeniyete uyum sağlayan değil etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bilge nesilleri hedefler.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı, Türkiye’nin eğitim sisteminin sorunlarını merkeze alarak öğrencinin bütütncül gelişimini esas alan millî bir modeldir. Bu model; öğrenci merkezli öğrenme, dijitalleşme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı teşvik eden bir eğitim anlayışını benimser.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde
• Her öğrencinin kendini tanıması ve keşfetmesine imkân tanınarak ilgi, ihtiyaç, kabiliyetleri ölçüsünde esnek ve özgür öğrenme ortamlarının yaygınlaştırıldığı hak ve gelişim temelli bir öğrenme süreci inşa edilmiştir.
• Türkçemizin öğretimi ve geliştirilmesi temel politika olmak üzere öğretim 4 TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ • programlarında Türkçenin öğretimine, doğru ve etkili kullanımına titizlikle dikkat edilmiştir.
• Bilgi kümeleri ile kavramsal beceriler, sosyal ve duygusal öğrenme becerileri, alan becerileri ve bu becerileri destekleyen eğilimler çerçevesinde beceri temelli bir yaklaşım esas alınmıştır.
• Öğretme-öğrenme yaşantıları; öğrencinin aktif ve çevresiyle etkileşim içinde olduğu, öğrenme sorumluluğunu aldığı öğrenme yaklaşımları etrafında şekillenmiştir.
• Yarıştırıcı ve ayrıştırıcı anlayışlardan uzak, bireysel farklılıkları göz önünde bulunduran farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı benimsenmiştir.
• Öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyen millî ve manevi değerlerimiz istikametinde oluşturulan erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ile sosyal ve duygusal öğrenme becerileri programlar arası bileşenler olarak tüm derslerin önemli bir parçasıdır.